این خوراکی های انرژی زا طبیعی زندگی‌تان را دگرگون می‌کنند

این خوراکی های انرژی زا طبیعی زندگی‌تان را دگرگون می‌کنند

چیزی درباره چند نمونه خوراکی انرژی زا طبیعی شنیده‌اید؟ حتما با شنیدن اسم خوراکی انرژی زا یاد ردبول افتاده‌اید! اما منظور ما خوراکی های پرقند و مصنوعی نیست. منظور ما خوراکی های انرژی زای طبیعی است که شادابی و نشاط و انرژی از دست رفته را به شما برمی‌گرداند.

خوراکی انرژی زا

 

خوراکی انرژی زا

۱. کینوآ

این دانه‌های خوراکی که بیش‌تر از هر دانه‌ی دیگری پروتئین دارند و همچنین غنی از اسیدهای آمینه هستند، باعث افزایش انرژی فوق‌العاده‌ای در اواسط روز می‌شوند. دکتر لینزی دانکن، متخصص تغذیه‌ی مشهور می‌گوید: “کینوآ همچنین دارای فولات، منیزیم، فسفر و منگنز است و درست به همین دلیل یک منبع کربوهیدرات برای داشتن انرژی طولانی مدت است.

۲. عدس

این خوراکی انرژی زا نوعی ماده‌ی خوراکی دارای ارزش غذایی بسیار بالا است که انرژی زیادی به شما می‌دهد. مقدار فراوان فیبر موجود در آن باعث افزایش سطح قند خون می‌شود و شما را در تمام طول روز پرانرژی نگه می‌دارد.

۳. ماهی تن

هرچند ماهی تن بوی دلپذیری ندارد، اما خوردن آن برای ناهار می‌تواند انرژی زیادی برای شما فراهم کند. ربکا اسکریچ‌فیلد متخصص تغذیه‌ی رسمی می‌گوید: خوردن هرگونه ماهی که از پروتئین و ویتامین B سرشار است می‌تواند منبع خوبی از انرژی را برای شما فراهم کند. و یک توصیه: به سراغ قوطی ماهی تن سبک بروید که یکی از ۶ بهترین ماهی برای از دست دادن وزن است.

۴. لوبیا

لوبیا نه تنها باعث می‌شود که احساس سیری داشته باشید، بلکه همچنین می‌تواند از بروز حالت نخوت و بی‌حالی در وسط روز جلوگیری کند. زید می‌گوید: “این ماده‌ی خوراکی حاوی پروتئین به حفظ ثبات قند خون کمک می‌کند و به این ترتیب شما را پر انرژی نگه می‌دارد، به علاوه کربوهیدرات پیچیده‌ی موجود در آن برای مغز و بدن انرژی فراهم می‌کنند.”

خوراکی انرژی زا

۵. تخم‌مرغ

دلیلی وجود دارد که تخم‌مرغ صبحانه‌ی شماره‌ی یک محسوب می‌شود! الیسا زید، متخصص رسمی تغذیه، و نویسنده‌ی کتاب هفته‌ی بعد جوان‌تر خواهیم بود و وبلاگ غذا، تناسب اندام و داستان، می‌گوید: “تخم‌مرغ پروتئین با کیفیت بالا و اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع مفید برای قلب تامین می‌کنند و کمک‌تان می‌کنند که هم پرانرژی بمانید و هم پرخوری نکنید.”

۶. غلات صبحانه‌ی کامل

چیز ناخوشایندی در مورد غلات صبحانه وجود ندارد! و خوردن این خوراکی انرژی زا  هنگام صبح یک راه عالی برای افزایش انرژی شما است. “لیزا موسوکوویتز متخصص تغذیه و بنیانگذار گروه تغذیه‌ی NY ( NY Nutrition Group)، می‌گوید: ” غلات سبوس‌دار با فیبر بالایی که دارند باعث کاهش میزان تولید گلوکز در جریان خون می‌شوند و در نهایت سبب می‌شوند که در طول روز سطح انرژی پایداری داشته باشید. ”

۷. دانه‌ی چیا

این دانه‌های سالم را به ماست یا اسموتی‌های‌تان اضافه کنید و انرژی لازم را برای کل روزتان تامین کنید. کارولین براون، متخصص تغذیه در Foodtrainers در آپر وست ساید منهتن می‌گوید: “دانه‌های چیا به شما انرژی پایدار می‌دهند، زیرا به میزان فراوانی پروتئین، چربی و فیبر دارند و در عین حال کم کربوهیدرات هم هستند. آنها سبب خیز یا افت ناگهانی در قند خون یا سطح انسولین نمی‌شوند، و از ایجاد ولع زیاد به خوردن و پرخوری نیز جلوگیری می‌کنند.”

۸. چای سبز

چای سبز نیز مانند قهوه به طور طبیعی حاوی کافئین است، اما ترکیبی به نام تیمین نیز دارد که شما را متمرکز و هوشیار نگه می‌دارد بدون این‌که شما را عصبی کند. در عین حال، خواص قدرتمند آن به سوختن چربی شکم کمک می‌کند؛ به همین دلیل کسانی که در گروه آزمایش برای پاکسازی بدن از آن استفاده می‌کنند تا ۴.۵ کیلو در هفته وزن کم کرده‌اند.

۹. ماست

زید می‌گوید: “ماست یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت است که شما را سیر می‌کند و انرژی اولیه را برای مغز فراهم می‌کند.” بهترین بخش در مورد این ماده‌ی خوراکی این است که تقریبا با هر چیزی قابل خوردن است. می‌توانید کمی گرانولا، آجیل یا میوه به ماست اضافه کنید تا عطر و طعم آن را بهتر کنید.

خوراکی انرژی زا

۱۰. پرتقال

پرتقال حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است که می‌تواند کمک‌تان کند تا دو ساعت بعد از مصرف آن احساس خستگی نداشته باشید.

۱۱. آجیل

بیش‌تر مغزها مانند بادام، کره‌ی بادام زمینی و بادام هندی سرشار هستند از مواد مغذی، چربی‌های سالم و همچنین منبع خوبی از پروتئین محسوب می‌شوند. مطالعات گذشته نشان داده‌اند که محتوای تغذیه‌ای آنها می‌تواند به حفظ سطح انرژی کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید هر جایی که می‌روید آنها را به همراه داشته باشید.

۱۲. سالمون وحشی

هیچ شک و تردیدی در مورد این خوراکی انرژی زا  وجود ندارد! ماهی سالمون وحشی نه تنها برای عضله‌سازی عالی است بلکه منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است که می‌تواند به شما در بالا نگه داشتن سطح انرژی‌تان کمک کند.

۱۳. تخمه‌ی کدو تنبل

دکتر دانکن می‌گوید: “تخمه‌ی کدو تنبل منبع خوبی از پروتئین، چربی‌ها و فیبرهای سالم است و باعث می‌شود احساس سیری کنید و انرژی بیش‌تری داشته باشید. این دانه‌های خوراکی همچنین حاوی منگنز، منیزیم، فسفر و روی هستند که انرژی بیش‌تری را برای نهایت استفاده از زمان باشگاه فراهم می‌کنند.” آنها را به سالادتان اضافه کنید با در ساعت ناهار به تنهایی بخورید تا بقیه روز را هم پرانرژی باشید.

خوراکی انرژی زا

۱۴. سیب

سیب با میزان فراوان ویتامین‌ها و مواد معدنی که دارد، اساسا عضو مشخص یک رژیم غذایی سالم است. این ماده‌ی خوراکی همچنین از کربوهیدرات‌های ساده تشکیل شده‌است که می‌توانند باعث انفجار سریع سوخت شوند.

۱۵. موز

موز یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین غذاها است که می‌تواند فورا انرژی شما را افزایش بدهد. این میوه حاوی گلوکز است که باعث بالا رفتن انرژی می‌شود تا تمرینات ورزشی خود را به خوبی انجام بدهید. علاوه بر این خوردن این میوه مزایای فراوانی برای سلامتی‌تان دارد.

۱۶. اسفناج

این گیاه خوراکی برگ سبز و قدرتمند در این مورد هم بسیار تاثیرگذار است. اسفناج به دلیل اسیدهای آمینه و تیروزینی (یک ترکیب که ثابت شده هوشیاری را افزایش می‌دهد) که دارد، جزو غذاهای عالی برای افزایش انرژی محسوب می‌شود. اهل خوردن سبزیجات نیستید؟ بسیار خب آن را داخل اسموتی‌های‌تان بریزید. قول می‌دهیم که اصلا متوجه طعم و مزه‌ی آن نخواهید شد!

۱۷. بلوبری ( زغال‌اخته‌ی آبی)

خوردن این خوراکی انرژی زا به عنوان یک میان‌وعده می‌تواند به شما کمک کند که آن حالت خمودی پس از ناهار خوردن را تجربه نکنید. آنها قند کمی دارند، اما سرشار از فیبر هستند، ترکیبی قدرتمند که کمک می‌کند بدن‌تان پرانرژی باشد. بهترین نکته در مورد بلوبری این است که شما می‌توانید آن را به هر چیزی اضافه کنید: سالاد، ماست، کوکی‌ها، یا حتی می‌توانید به تنهایی از آنها لذت ببرید.

خوراکی انرژی زا

۱۸. شکلات تلخ

محققان دانشگاه آریزونای شمالی، از شرکت‌کنندگان در یک مطالعه خواستند که به عنوان میان‌وعده شکلات دارای ۶۰ درصد کاکائو مصرف کنند. نتیجه‌ی این مطالعه یک افزایش هوشیا&amp

گرد آوری از :بازده

یک پیشنهاد برای شما: