chocolate

هوس خوردن یکباره برخی غذاها نشانه چیست

 

37058532-ice-images
هوس مصرف یخ:

این موضوع نشانه کم خونی و کمبود آهن بدن است.

اگر هوس خوردن یخ می کنید و دچار افت انرژی شدید باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

بهترین منبع آهن، گوشت قرمز است چون نسبت به منابع گیاهی مانند نان سبوس دار، انجیر، زردآلو، اسفناج، کلم بروکلی و عدس زودتر جذب میشود.

 

هوس مصرف کربوهیدرات:

این حالت نشانه کمبود اسیدآمینه تریپتوفان است، بدن برای ساخت سروتونین (ماده شیمیایی مغز که تنظیم کننده خلق و خوست) به تریپتوفان نیاز دارد اگرچه کربوهیدرات ها حاوی تریپتوفان نیست، اما افزایش قندخون باعث ارسال تریپتوفان به مغز میشود.

مصرف پروتئین ر افزایش دهید تا جلوی هوس خوردن کربوهیدرات را گرفته و خلق و خوی شما هم بهتر شود.

 

chocolate

هوس مصرف شکلات:

شکلات کاکائو غنی از منیزیم است، به همین دلیل هوس شدید به این ماده خوراکی می تواند نشانه کمبود این ماده کانی برای پوست و مو باشد.

مصرف زیاد چای، قهوه و نوشیدنی های گازدار نیز میزان منیزیم را کاهش می دهد.
هوس مصرف شیرینی:

کمبود کروم، این ماده کانی در کنار آنزیم انسولین عمل می کندتا جابه جایی گلوکز از خون به سلول های بدن آسانتر شود.

مصرف شیرینی هنگام احساس افت قند باعث بدتر شدن مشکل میشود، چون باعث میشود بدن انسولین تولید کند.

به جای خوردن خوراکی های شیرین، جگر، قلوه، گوشت قرمز، گوشت طیور، هویج، سیب زمینی، کلم بروکلی، مارچوبه، غلات سبوس دار و تخم مرغ بخورید تا دچار افت قند نشوید.

beaf
هوس مصرف گوشت قرمز:

نشانه کمبود آهن یا روی در بدن است.

روی نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی دارد بنابراین اگر میزان آهن بدن شما پایین است، به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مستعدتر می شوید.

وجود روی برای تقسیم سلول ها و سلامتی پوست، مو و ناخن هم حیاتیست.

اگرچه گوشت قرمز منبع عالی روی محسوب میشود اما عدس، اسفناج، دانه کدو، پنیر و نان سبوس دار نیز مفید است.

 

hero-cheese
هوس خوردن پنیر:

این نشانه کمبود ماده استخوان ساز، کلسیم است.

این ماده معدنی نه تنها باعث حفظ دندان ها و استخوان های سالم میشود بلکه نقش حیاتی در عملکرد اعصاب عضله دارد.

متأسفانه بیشتر زنان برای حفظ وزن از مصرف چربی های اشباع شده خودداری می کنند که درصد بالایی از آن ها دچار کمبود این ماده معدنی میشوند.

پنیر، شیر، ساردین، سالمون، کلم بروکلی و بادام که غنی از کلسیم است را مصرف کنید.

برای جذب کلسیم، بدن به ویتامین D نیاز دارد که در پوست هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد تولید میشود.

بنابراین به مدت ۱۰ تا ۱۵دقیقه در روز خود را در معرض نور خورشید قرار دهید.

 

جدید ترین مطالب مشابه را به شما پیشنهاد می کنیم :